söndag 22 september 2013

På Helsingfors flygplats

Det här är ingen vanlig flygplats vill jag lova! Den känns jordnära på något sätt och jag uppskattar det naturliga i Finland. Det känns som att naturen är roten till allt här. Lite samiskt. Golvet på flygplatsen kryllar av asiater blir enligt min mor är detta en mycket bra mellanlandning om man ska resa från/till Asien. Ca 73% av de med asiatiskt ursprung har munskydd och man kan ju undra varför de väljer Sverige, Finland etc, men så kanske det är så att de vill andas frisk luft en gång i sitt liv. Deras lungor förtjänar det! I skrivande stund tittar jag på Japans Stig Helmer. Munskydd runt halsen, brun toppluva avslappnat, nästan hip-hopigt högt över öronen, beige jacka, beiga byxor, bruna skor. Säkert svindyra designade efter hans egna fotvalvskrav. Fötterna står gulligt om lott! Jag vill åka till Japan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar