söndag 22 september 2013

Jag delade flyg med De la soul

Om jag har någon slags bucketlist kommer den förmodligen vara mycket svår att fullfölja. Framför allt om jag fortsätter att stoppas av jantelag och halvrädsla för att skapa halvgenanta situationer. Jag skulle inte ha lyssnat på min omgivning idag. Om jag gått min egen väg hade jag förmodligen kunnat posta en bild med mig själv tillsammans med en av mina gymnasiehjältar. Om jag gått min egen väg hade jag nog fått ett kryss till på min bucketlist, för där stod vi sida vid sida. Jag googlade och undrade om det verkligen kunde vara "plug two" men allt talar för att det var just honom! De la soul är lika mycket glädje, dans, moved och kärlek som basket. Trugoy bidrar med allt detta packeterat i ett stenhårt Amityvillefodral. Jag blev förvånad över att han var så kort och det är ett vanligt problem när man själv mäter 195+. Alla, inklusive mina stora idoler är så mycket "för små". Man förväntar sig att de ska vara stora och tunga, men så kommer de gående och tycks tillhöra markfolket. Men likt förbannat var det Trugoy och jag tog inget kort. Min bucketliskryssjakt fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar