onsdag 18 september 2013

Brev från en vagn i Alvestas omnejd

Tidig morgon 04:45 gick jag upp och nu sitter jag på tåget någonstans utanför Alvesta. I skrivande stund befinner vi oss mellan Växjö och Alvesta, men när inlägget postas är jag säkert på fel sida av SJ:s knutpunkt. Jag ska försöka att hitta ett foot locker i Wien. Österrike är förvisso inte tokkända för sin basketkultur, men jag vet att den finns och att den inte är helt fyskam. Av den anledningen borde man kunna spotta upp ett Foot locker, som säkert i och för sig inte har jättemånga, för mig, okända/oupptäckta basketattiraljer. Senast när jag var i London köpte jag ett par air Jordan IX på house of hoops. De skorna pryder just nu min skohängare, men de är fantastiskt fina om man gillar gul och lila/blå, vilket jag gör litegrann. House of hoops är den absolut bästa butiken som finns i Europa. Det finns fem stycken och de ligger i London, Paris, Barcelona (?), rom/Milano och Berlin/München(?). Besöker man någon av dessa städer är ett check-in på HoH givet. I new York har de dock världens i särklass främsta HoH och det är minst sagt ett paradis för den basket- eller sneakerstokige. Där kan man beställa spelarsoecialer så som Deron Williams låga hyperdunks eller ett par foamposite i original-penny-blue! Foamposites var en dyr sko redan på sin tid och idag är det inte ofta som den kostar under 2000 kr om man vill köpa den. penny hette spelaren som använde den och blue är den electrofärgade blå nyans som skorna hade. Det är en lite mer metallicariant av Orlabdo Magics blåa 90-tal. Men nu ska jag till Wien och se vad de har att erbjuda en sneakerfreaker. Kanske ett par foamposites, men det känns mer troligt att man hittar ett par Clarks öknar som förstås är galet tjusiga, men inte så funktionella på en basketplan. Just det, sedan måste man ju se hästarna skita i spanska stallet med. Mycket skall hinnas på fyra dagar.  Utanför mitt fönster har ljuset börjat tränga fram över trädtopparna och klockan är 06:38. Ready, steady...sov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar