onsdag 18 september 2013

Min drömfemma all-time

Jag älskar att göra all-starlag och har gjort det långt innan jag spelade basket. Jag och vänner satte upp våra fotbollsdrömelvor på pappret. När championship manager kom ut satte vi upp dem i "verkligheten" oftast med hjälp av fusk. Jag registrerade mig som manager för ett lag, sedan ville jag ha någon spelare från Roma och blev manager för det laget också. Därefter transferfönstret jag spelaren och sålde honom till mig själv. Som ni hör har jag en fantastisk känsla för drömbyggen och redan som 10-åring gjorde jag så som klubbcheferna gör idag. Eller?
Här har ni min favoritfemma och den är inte gjord efter vilka spelare som jag anser vara bäst utan vilka som jag tycker se betytt mest för mig och varit mika favoriter.

PG: Penny Hardaway - många favoriter att kampa mot och då framför allt magic Johnson.

SG: Michael Jordan - Duh!

SF: Grant Hill - en helt enastående spelare i sin prime som verkligen kunde göra allt. En ärketyp för vad en small forward ska vara?

PF: Scottie Pippen - vi kanske kommer stöta på problem mot size, men skatan i gatan vad bra pippen var!

C:Shaquille o'neal - The black tornado är den mest kraftfulla insidespinnen någonsin och shaq gjorde vad han ville på en basketplan. Ville han skjuta strafflast så gjorde han det. Men missade i och för sig.

Bänken är nästan tråkig för er att se eftersom den skulle domineras av guarder och small forwards. För att vara ärlig har jag nog ett tiotal spelare som jag placerar före shaq. Allan Houston, Gary Payton, Jason Kidd, Jim Jackson, Eddie Jones, magic, Deron Williams, Brandon Roy, jagärinteenshalvklar! Men jag har alltid vetat att jag knappast skulle bli 216 cm, därför har mina idoler alltid varit korta. Spelare mellan 190-203 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar