onsdag 23 oktober 2013

NBA:s bästa shooting guards

Såvar tiden inne för ännu en listning av något som egentligen är ganska svårmätt: NBA:s bästa shooting guards. Just denna position har de senaste två decennierna blivit synonym med lagets mest drivande poänggörande även om detta kanske är på väg att skifta mot small forwardpositionen. Flera lag har fortfarande en SG som bäste poängplockare och jag ska lista de enligt mig bästa SG:s i NBA.

5. Klay Thompson - Denna spelare kommer med största sannolikhet att stiga några placeringar under kommande säsong. Tänk om han kunde börja hamna på straffkastlinjen lite mer. Tänk om han skulle börja attackera lite mer. Jag tror att detta kommer bli den säsongen. All-star är mycket möjligt.

4. Dwyane Wade - Fortfarande fantastisk när han är spelsugen men hans nivå börjar variera lit väl mycket på grund av alla skador.

3. Paul George - Är han forward eller Guard? Hybrid skulle jag säga, men han är definitivt den bästa försvararen på positionen, bra längd, returtagare, spelsinne.

2. Kobe Bryant - Jag skulle personligen välja såväl Klay som George över honom men det gör jag på grund av dåliga hälsenor, knän, rygg, fingrar och allmänna åldringssyndrom. Fortfarande en closer av rang.

1. James Harden - Någon som har något att invända? Spelsinne! Lagspelare! Bäst skottprocent!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar