torsdag 31 oktober 2013

Min rookie of the year-pristagare har inte ändrats sedan Juni

Jag har alltid pratat varmt om Michael Carter-Williams. Eller inte alltid men sedan förra säsongen på 'cause har jag varit mycket svag för den långa, liiite gängliga guarden. Det är något med mig och långa pekväktare. Magic, Penny och nu MCW. Inatt var han all-star och han har snabbt anpassat sig till den stora scenen. I summer league var han bra men hade för många turnovers. Med tanke på hans spelstil är det okay att ha vissa turnovers, men bortkastade pass är förstås inte okay. Men varför är han ROY? MCW har ett vansinnigt tempo, långa armar, freakin ben som får honom att sprina som en gasell och slutligen så har han det sjätte sinnet som man sällan ser. Ett påpassligt försvarsspel gav honom nio steals inatt och det var bra steals. Lästa passningar, slå bollen ur händerna på en efterbliven fågel vid namn Chris Andersen. Jag tror att vi har den mest dominerande point guarden sedan Jason Kidd och han kommer att bli den frälsaren som sixers har väntat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar