söndag 6 oktober 2013

Ett viktigt dubbelve till historien.

Jag är en av landets sämsta förlorare och skammen kan ta lång tid att bli av med när det handlar om gula protokoll. Sämsta förlusterna är ofta för att man spelar kasst och det är ofta just därför som man förlorar. En förlust handlar mer om sätt än siffror. Det var speciellt att åka till Kalmar sporthall idag. Senast jag var där åkte vi på en snöplig förlust. Vi gav bort matchen de sista två minuterna efter att ha lett med ca. 8 resterande 38. Sedan dess har jag varit på revanschhumör eftersom jag hatar att förlora. Framför allt på det sättet. Ett år kan för många tyckas vara lite väl lång tid att älta en förlust men sådan är jag. Den som lever med mig får se. Därför var motivationen när jag åkte till Kalmar idag nästan lite för hög. Det fanns bara en vinst och jag visste att vi klev upp mot ett lag med samma inställning, så med andra ord skulle det bli en hundmatch. De som bet och slet hårdast skulle vinna och så blev det. Vi leder i stort sett hela matchen och kalmariterna släpps inte riktigt in. Vi spelar inte alls bra. Vi spelar många många steg under vår normala nivå, men vår talang hjälper oss lite idag. Vår storlek hjälper oss lite idag. Våra vinnarskallar hjälpte oss massor idag och är den stora och kanske enda förklaringen till att vi går ut ur hallen med ett rosa protokoll. Nu tänker jag njuta av denna dag som dessutom förgylldes av en damlagskross mot Forum Fighters i korpboet tidigare under dagen följt av vår seger på bortaplan. Jag tänker njuta fram tills jag skriver sista punkten på detta inlägg. Då är det ny träningsvecka med massor av saker som vi måste förbättra avsevärt för att nå nästa nivå. Skön seger men fokus rakt fram. Vi har varken lust eller tid att fira längre. Så jag antar att detta får avsluta denna dag. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar