måndag 7 oktober 2013

Etablering av basketkultur steg 1

Det har varit en bra helg för Basketväxjö. Vi har haft väldigt många matcher och rent lagmässigt är vi redan en av de största klubbarna i Småland. Få klubbar har lika många lag anmälda som oss, vilket är extremt kul. Vi håller på att skapa en bredd och vill att hela staden skall spela basket. Där är vi inte än men för varje dag som går kommer vi något närmare vårt mål. Jag kan bara tala för mina egna lag men det har tillkommit åtminstone en ny spelare varje vecka. Vissa veckor två och en bra vecka tre. Det var en bra vecka. Tillväxten är viktig. Ju fler spelare vi har desto mer basket kommer staden att spela och jag har sagt det förut: det är en guldgruva jag tror att vi har en god talangnivå här och förväntar mig att det så småningom kommer att börja ploppa upp landslagsspelare här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar