tisdag 1 oktober 2013

Jag har en dröm och den började i North Carolina

Jag har bara smockat i mig 45 minuter av träningen men jäklar vad full av roliga idéer och drömmar man blir när man har tillgång till en träning med ett av basketvärldens mest briljanta basketskolor. Det första som slår mig är spleardisciplinen. Visselpipan ljuder och tre sekunder senare står ett gäng uggleögon runt coach Williams. 20 stycken närmare bestämt. Plus tre assisterande coacher och ett gäng snubbar som plockar bollar, torkar golv och gör "det där" som är så viktigt att det flyter varje träning. Circa fyrtio minuter in i träningen kör de shell drill, men eftersom de är så många har de delat upp så ena halvan skjuter skott på andra sidan och sweet Cheesus vad jag skulle älska att kunna göra samma sak och ha en coach där som övar skott med de som väntar. Tempot hade blivit så mycket mer imponerande och lite mer kunskap varje vecka! Men i sinom tid vänner. I sinom tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar