söndag 13 oktober 2013

3 gånger Nässjö avslutas med 2-1 till de gröna men oj, vad mycket positivt som fötts.

Såväl lördagen som söndagen spenderades i baskethallar runt om i Småland. Lördagen på hemmaplan i Växjö och söndagen borta i Nässjö. Jag gillar Nässjö, det är en bra klubb med trevliga karaktärer som älskar basket. Flera av dom lika mycket som jag! Idag var det debut för mitt u14-lag som även de är helt nybörjare på basketplanen. Jag fick dock se många positiva saker att förstärka men självklart även andra saker att jobba med. Vissa mer akuta än andra och det blir en viktig träningsvecka som kommer.

U16 har tagit tre kliv framåt sedan förra helgen vilket gläder mig. Vi har satt upp ett gemensamt mål kommande två veckor och jag tror att vi är på rätt väg att uppnå det. Hade dagens Ravens mött samma förra helgens Ravens hade vi kunnat tillskriva oss en seger med 50 poäng. Tro mig, det var en enorm skillnad. Vi hade med Burkin idag som gör ett kanonjobb på båda planhalvorna. Han är stor och vi behöver storlek, framför allt med tanke på att vi i stort sett är yngre än alla våra motståndare. Kommande mikrocykler skall fortsätta att bygga på Lay-ups, bollkontroll, passningssekvenser och förstås även kondition. Jag kommer även att lägga in detaljer i attackspelet för att få fram mer knivrörelser istället för bananattacker. Det här kommer bli en riktigt spännande säsong och jag är glad och stolt över den utveckling som gjorts den gångna veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar