lördag 5 oktober 2013

Dagens goda

Idag var en händelserik dag i Växjö Ravens historia. 2 av 3 vinster och överlag ett smil på läpparna idag. U14 gör en bra match och det laget kryllar av talang som jag tror inom kort kommer att prestera på nästa nivå. Även DU16 gör en stark insats och även i detta lag har vi en stomme som snart skall hjälpa Ravens att etablera sig i ettan. Storpisken kom inte helt oväntat för HU16 mot Oskarshamn. En mycket viktig förlust som är ett kvitto att spara och utgå ifrån.Oskarshamn bestod av ett gäng 16-åringar och någon som var lite äldre. Vi måste vara ödmjuka inför våra matcher och har mycket att lära på individuellt plan innan vi kommer att kunna prestera på lagnivå. Vi har inte mindre talang än något annat lag i serien, men brister i spelrutin och jag är därför etthundra procent övertygad om att resultaten kommer att förbättras allt eftersom. Matcherna som spelats läggs i bagaget och oavsett om de är vinst eller förlust, har man alltid saker att utgå ifrån och jobba vidare med. Jag har en härlig grupp som kommer att bli bra bara vi låter allting ta tid.
En journalist från Aftonbladet frågade mig efter matchen om jag som coach hade kunnat göra något annat för att påverka matchen. Självklart är svaret. Jag hade kunnat göra massor av saker för att mildra marginalen men det är inte tid för det. Vi vill se den nakna sanningen och jobba med att klä på dne med riktiga kläder. Kejsaren var fin, men allting var fusk. Vi håller just nu på att sy våra vinterkläder med riktig nål och tråd. Fuskzoner etcetera kommer inte på frågan!


Dagens quote. En briljant ung hjärna i mitt lag sitter sekretariat, varpå motståndarcoachen vill ge en liten pik om att poängtavlan inte stämmer och säger "det har stått 33 väldigt länge nu."
"Gör poäng då så ändrar vi!", svarar ass. protokollskrivare. Årets comeback?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar