fredag 4 oktober 2013

Det finns lite talang under korgarna.

Listor är fantastiska. De lyckas alltid skapa opinion och några hyllar, andra dissar sönder. Trots att NBA blir mer och mer guardorienterat har vi en stor skara talangfulla spelare som tampas där nere i värmen. Jag vill tala om de som inte riktigt slagit igenom helt och fullt än. Lamarcus, Randolph etc., lämnas därför utanför.

Demarcus Cousins är kanske den mest lovande rent spelmässigt. Få spelare behärskar spelet så bra som honom och i år kommer han att få spela med en riktig point guard i Greivis Vasquez vilket jag tror kommer göra honom mindre frustrerad och mer effektiv. Tidigare har han inte fått de bollar som han behövt och han har heller inte fått konsekventa platser att jobba utifrån men nu finns alla dörrar öppna för att vi har en ny all-star i väst. Förutsatt att han blir lite mindre arg och medietränar.

Anthony Davis hade en godkänd rookiesäsong även omhan kanske inte riktigt kom upp i de siffror som många önskade. 13..5 poäng och 8.5 returer per match om jag inte missminner mig är stabilt, men inte så jättemycket mer. Anthony Davis springer golvet fantastiskt bra, är mångsidig men har en del att jobba på. Det blir spännande att se hur hans säsong utvecklas när han spelar tillsammans med Jrue Holiday, Reke och Eric Gordon. Hur många bollar kommer Davis få att jobba med? Kan vi se en dalning i poänggörandet men en ökning av retursnittet?

Greg Monroe blir visserligen 23 år i år men är absolut en insidespelare att räkna med i många år. Hans stora problem är att han inte spelar för ett vinnande lag och att han intelyckats vända deras franchise. Deja vu? Ja, man kan helt klart se liknande tendenser hos både Anthony Davis och Demarcus Cousins.

Denna lista kommer jag snart att fortsätta med, men då går jag vidare mot mindre etablerade spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar