tisdag 2 juni 2015

21

Som tidigar enämnt går denna blogg ibland på autoskrift. Jag bara börjar skriva utan att ha tänkt igenom speciellt mycket, vilket kanske är ett dåligt skyltfönster för mig men av någon anledning är det precis som basket för mig. Ibland måste man släppa kontrollen och låta spelarna utveckla sig själva. Det är samma sak med sinnet och då är bloggen bra eftersom sinnet bara bryter sig fritt och skriver, lite på effektion, lite på känsla, lite på...ja, jag vet inte allt.

Idag hoppas jag skriva ett genomtänkt inlägg men vi får se vart det hela slutar. Jag har som tidigare nämnt redan kommit ganska långt in i nästkommande säsong. Efter säsongsanalysen började skissarbetet med vad som skulle göras nästa år. Det blir inte några radikala förändringar i vad vi ska göra men jag har bland annat börjat att planera ett spel som jag kallar "21". Det är en naturlig integrering i vårt vanliga anfall men ger lite nya ingångar i det. Det ska bli riktigt spännande att föröska utveckla detta för jag tror att det kan bli ett effektivt vapen i nästa års upplaga av Växjö Ravens. Det handlar precis som allt annat om att attackera, reagera och reagera och inspirationen är hämtad från Golden State Warriors fantastiska Early offense. Vi får se vart det leder och just nu har jag bara utformat idéen, börjat arbeta på breakdowndrillar och pedagogiken bakom det! Fast det är klart, jag har drygt två månader på mig att spetsa till det lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar