onsdag 10 juni 2015

Match 3 och en ny matchboll

Hjälp mig, vad storlek och hjärta är svårt att sätta emot! Cavaliers fortsätter att spela fantastiskt försvar och fysiskt spel och som jag anser att denna matchserie sett ut hittils får jag svårt att se hur Warriors skall komma tillbaka. Warriors har hela säsongen spelat på pace och självförtroende. Anfallet har flytit makalöst fint på grund av deras tidiga anfall och att Curry kunnat komma in djupt i banan tidigt. Detta händer inte och har inte gjort det på tre matcher. Jag trodde att hans dåliga första match skulle innebära monstruösa minuter och insatser nästkommande match men så blev det inte. Snarare tvärtom och Currys negativa spiral bara fortsätter och detta anser jag är en avgörande faktor. Jag brukar ofta återkomma till ett exempel om Ray Allen när hans Milwaukee var i slutspel för typ 10-13 år sedan. Han hade en dålig match, skjöt ett par tusen skott i mellandagarna och gjorde typ 55 poäng nästa match (sifforna där kan vara fel). Det är detta som jag misstänkte att Curry skulle göra men han, liksom laget, har tappat sin swag. Energin finns inte, allt jag ser just nu är en MVP som bara vill vara med när det är kul men saker blir inte kul, man måste göra dem roliga! Step up!

Cavaliers nöter ned GSW och även om de vann match 1 och har spelat fantastiskt jämnt mot Cleveland så spelar de Clevelands spel och jag är mycket tveksam till om de lyckas vinna på Cavs villkor. Inte utan sänk och sänk börjar med drives och självförtroende, något som Warriors inte får till just nu.
Om Warriors förlorar denna matchserie förväntar jag mig uppgraderingar under korgarna. Iggy och Klay är de enda spelarna som når normal standard men Bogut orkar inte med de minuter han får och är inte ett hot. Någonsin i anfall. Greene blir mosad av Thompsons fysik och Rodmanakiga vilja! Speights kan man inte ens spela. Bara en sådan sak visar att det är Cleveland som bestämmer! Men det är långt ifrån över och finns mycket möjligheter att förändra. Men jobbet måste göras nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar