onsdag 24 juni 2015

En ny dag av livets goda

Igår och idag har varit tankedagar som bland annat inneburit att sopsorteringen blivit mer pedagogisk och noggrann i mitt lilla hushåll men dessutom har jag haft mycket tid både i gymmet och även gjort i ordning lite för kommande säsong. Min ålder kan ju emellanåt ligga mig lite i fatet när det kommer till coachning, så mitt motto är att jag ska vara den hårdast jobbande j*veln i världen. Det är nog mitt bästa sätt att snabbt bygga upp rutiner, strukturera och omstrukturera tankar, filosofier, drillar o.dyl. Det är också därför som jag i stort sett alltid har med mig en penna och något slags papper om någon någonsin noterat detta.

Just nu håller jag på att omformatera vårt transitionspel, både offensivt och defensivt och årets NBA-finaler är faktiskt inspirationskällor för båda delar av planen. Det fanns några saker som jag tyckte mycket om och dessa skall jag föröska få in i vårt spel, vilket förstås innebär att jag behöver komma på en "ny" eller i alla fall lite nytt i min pedagogik och drillar.

Inatt jobbar jag natt och målet med kvällen är att under lediga stunder försöka ta mig igenom de sista kapitlen i Players First - en bok som jag tycker är fantastiskt givande. Jag älskar litteratur och köpte hem en uppsjö nya böcker igår. Bland annat en om svenska traditioner, sista delen i Per Anders Fogelströms stadenserien och ett par böcker om psykologi och affärer. Bred flora i min bokhylla, vill jag lova!

Den egna försäsongsträningen knallar på. I måndags lyckades jag klämma in tre pass. Ett fys med externt konditionspass, ett skottpass och en timmes spel. Igår var det bara styrka som stod på schemat och idag var det styrka och konditionsövningar. Jag känner att mina förberedelser aldrig varit så bra som de är i år och de punkter som jag satt upp som förbättringsåtgärder till kommande säsong arbetas med aktivt!

Tack för idag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar