lördag 27 juni 2015

Träningsdagbok - veckans sista pass

Då har jag förmodligen gjort mitt sista träningspass för den här veckan som i övrigt sett bra ut. Jag har hunit med två konditionspass, fyra styrkepass, två basketpass och ytterligare två pass med spelträning, vilket gör att träningsdosen för denna vecka blir 10 pass med bra hastighet och ansträngning. Hela kroppen har fått jobba hårt och i de individuella träningspassen har bollhantering, skott, avslut nära korg och motorik stått i centrum för utveckling. Jag har två spelare som jag inspirerats mycket av i detta årets offseason och det är dels Lebron och dels Klay Thompson. Steph Curry är alltid inspirerande och hans fotarbete och finess försöker jag integrera i minst 2/3 av alla övningar. I skotträningen lägger jag mest fokus på mina ben och min vink. Styrkan handlar som alltid om helkroppsträning och konditionen handlar om intervaller. Denna vecan 10x 200 meter på cirka 85 % av maxhastighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar