tisdag 9 juni 2015

Försvarsfilosofi i retropersoektiv

Förra sommaren satte jag ned min försvarsfilosofi på pränt i form av en punktlista. Jag hade nästan glömt bort detta arbete men tog fram det igen idag för att se över det. De positiva nyheterna var att ingenting falit bort och att jag faktiskt känner att många av de idéer som jag byggde filosofin på fortfarande ligger gott till hos mig. Jag har dock målat ut den lite och lagt till några nya aspekter, samtidigt som faktum är att vi inte hann gå igenom allt. Jag hoppas att vi i år ska bli ett ännu bättre försvarslag och tror att vi kommer kunna spela ett riktigt aggressivt Ravensförsvar till hösten.

En del som vi inte hunnit med än i speciellt stor utsträckning är insideförsvaret men detta kommer vi att jobba hårt med i augusti och september.
Imorgon är det en ny dag och vi ska ha ytterligare ett konditionspass med tjejerna som hittills har gjort ett kanonjobb på träningarna. I måndags lade vi in bollar i träningen för första gången sedan april och vi drog ned något på sprinttekniken på bekostnad av konditionsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar