måndag 22 juni 2015

Min spåkula gällande Sacramento Kings

Många verkar tro att Justise Winslow hamnar i Sacramento Kings och det är ingen dum tanke men jag skulle vilja höja ett varningens finger för att de i första hand vill förbättra sig på PG- och på Centerpositionen. Kings behöver ha försvarsnärvaro och någon som kan kasta hem bollar kring dne egna korgen - en stor bjässe med bra försvarsskalle. Jag blir därför inte förvånad om det blir ytterligare en Kentuckian som hamnar i Karls lagbygge. jag tänker givetvis på Willie Cauley-Stein. Han sägs vara en bra "grabb", enligt Calipari och är kanske, eller snarare med största sannolikhet, den bästa försvararen i hela draften.

7 fot lång, fantastiskt upphopp, lateral rörelseförmåga och vilja att springa golvet passar perfekt in i George Karls Dribble Drive/UNC/Phoenix Sunsspel. Cauley-Stein kommer att vara en toppspelare i hela ligan när det kommer till förmåga att försvara pick and rolls och med rätt point guard kan han även avsluta en del luftbollar på den offensiva planhalvan. Men först behöver de förstärka Pointguardpositionen. Jag tror att de kommer gå efter Brandon Knight eller Ty Lawson i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar