lördag 29 augusti 2015

Jobbet avslutat, ett par dagar uppladdning, sedan far jag söderut!

Idag är det lördag och om tre dagar flyttar jag ned till Malmö för att börja coacha Malbas P02:or och utvecklingslag. Säsongsplaneringarna är färdiga, första veckans träningar är inskrivna och redan kommande helg har vi vår första träningsmatch någonstans i Danmark. Det ska bli spännande att se vad Danmark har att erbjuda men enligt en coachkollega håller de god kvalitet på ungdomsnivå. Det blir en spännande drabbning och i veckan finns det några delar av spelet som vi ska göra bra, andra okej och vissa saker behöver vi inte fokusera på riktigt än. I min skalle och mina papper har jag en idé om vad detta skulle vara men efter den gångna veckan kanske detta kan komma att förändras lite.
Kommande veckas träningar ska vi fokusera på vårt transitionspel, pick and roll (anfall men även försvar), lite halvplansspel i form av rörelsemönster utifrån vissa premisser.

Det kommer förstås att bli mycket spännande och framför allt använda träningsmatcherna som tillfälle att växa tillsammans och få en mer klar bild av vart vi är, vad vi behöver förändra för att komma dit vi vill och hur vi ska göra det.

Tack för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar