måndag 17 augusti 2015

Första träningen med ett helt nytt lag

Då var The first of the month avklarad. I borgarskolan, Malmö gjorde jag idag min första träning med Malbas utvecklingslag. Mitt syfte med träningen var att se på fyra olika aspekter av spelet och i vilken grad dessa behärskades. Vi började med att skjuta, sedan lite övertagsspel/ spelförståelse, våglir, för att avsluta med scrimmagespel 5-5. Jag tror mig i alla fall fått en bild av vad det är för grupp och det är en inspirerande skara spelare att arbeta med. Bra klimat, glöd och intensitet och en mycket talangfull trupp som tycks ha viljan att bli sitt bästa jag. Det är en ovärderlig språngbräda att ta av från som i kombination med hårt arbete och målmedvetenhet allt som ofta ger gott resultat.

Jag har nu gått igenom träningsplaneringen samt mina anteckningar efter passet och fick en bild av truppen. Till helgen ska jag åka ned igen för att börja jobba med helhetskonceptet: det som skall bli Vi. Det är dessutom en stark grupp coacher runt om som kan ge viktig och insiktsfull input, vilket förstås är ovärderligt!

Då kör vi!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar