tisdag 11 augusti 2015

Stora utmaningar näst på tur

Jag är ganska morgonpigg men det här är inte standard. 04.41 är bara accceptabelt när man jobbar natt och om ett par timmar stämplar jag ut, sätter mig på cykeln, tar ut hunden, sedan slocknar jag. Det finns många fördelar med att jobba natt. Det finns också en del nackdelar men nätter som är lugna är väldigt bra, för då kan man sätta sig in i saker ordentligt. Jag har spenderat timmar med att planera min höst. I förra veckan blev det nämligen klart att jag lämnar Växjö för att börja coacha i Malmö istället. Det var mitt livs i särklass tuffaste beslut. När jag gick ut ur gymnasiet hade jag en del erbjudanden som spelare men de var inte i närheten av så jobbiga som detta. Då hade jag egentligen nästan bara mig själv att tänka på, nu hade jag familj, samtidigt som jag trivdes bra i Växjö. Men utmaningarna, tränings- och läromöjligheterna var så inspirerande att det inte fanns möjlighet att tacka nej, framför allt inte i kombination med det fantastiska bemötande som Malbas gav. Jag har sällan sett sådan tillmötesgående metodik och det kändes att de var genuint intresserade av mig, mitt välbefinnande och att jag, med mina ambitioner, personlighet och filosofi kunde passa in i klubben.

På lediga stunder och nattpassen sitter jag och planerar säsongen samt beskådar material som jag tror mig kunna ha användning för. Utan att gå in för mycket i detaljer än, så vill jag att vi ska spela snabbt. Snabbt utav bara helsike och vi ska vara aggressiva på båda planhalvorna. Mitt mål är att vi ska vara sex man på planen både i anfall och försvar. Jag vill att motståndarna alltid ska känna att de är en man mindre och tror att det är möjligt att spela en sådan basket, men den tar lite tid att hitta. Däremot är pace och space viktiga ledord för att nå denna form av totalbasket och arbetet med att hitta vägar som kan leda oss rätt fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar