söndag 16 augusti 2015

En lyckad basketsommar

Sverige har äntligen kommit tillbaka efter förra årets hemska basketsommar. Hela landet kryllade av folk som dömde ut det ena efter det andra och det var roligt att se engagemanget och känslostormen, även om vissa hellre fastslog vad som var fel snarare än att försöka leta vad som kan göras. Det blir ju lätt så, men SBBF tycks ha haft en god plan och jobbat på ett adekvat sätt för i år har det smällt ordenltigt! Mitt i natten, lite påverkad av tiden, har jag fått för mig att 4 av 5 lag är redo för A-divisionen, vilket innebär att vi återigen får slåss mot stornationer. Vi hör faktiskt hemma där om ni frågar mig och det är ett roligt tecken som förhoppningsvis tyder på kompetenta ledare och spelare. Sverige har talanger och dessa måste fortsätta att utvecklas på bästa tänkbara sätt. Att få visa upp sig i ett A-EM är en fin scen för lovande spelare att ta nästa steg på och kanske bli upptäckta av utländska klubbar. I ett sådant här läge passar ingen fras så bra som Jay Bilass "Next play". Delmålet är uppnått, njut en kort stund men fokusera direkt på nästa steg: att etablera sig i A-divisionen. Detta har jag en god känsla är precis vad våra landslag gör och förhoppningsvis är det början på något större.

Till detta hör ju att Markus Eriksson draftades till Atlanta Hawks och dessa delar indikerar att vi är på väg åt rätt håll! Håll kurs och plöj vågorna med fast hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar