torsdag 20 augusti 2015

Träningshelg

Om ganska exakt tio timmar sitter jga på tåget ned till Malmö för att ha ett litet träningsläger med ett av mina lag kommande säsong. Jag har sett dem live vid ett tidigare tillfälle, i måndags för den intresserade, men då ville jag mest se vad det var för grupp. Nu blir det mer lagorienterade träningar, det vill säga försöka att etablera något konceptuellt i gruppen.

Jag har delat upp det i två träningar med olika emfas men gemensamt är att de är anfallsbetonade. Vi ska gå igenom vårt transitionanfall och vårt halvlansrörelse och detta kommer förmodligen att ta tid att etablera men det viktiga är att alla anstränger sig ordentligt och gör sitt yttersta för att snappa upp så mycket som möjligt och så snabbt som möjligt.

Under förra säsongen tyckte jag att jag hade vissa brister i mitt sätt att lära ut transitionspel och dessa har jag föröskt att korrigera under sommaren och jag hoppas att de ska innebära tydlighet för spelarna som på så vis snabbare kan gå vidare i sina individuella och kollektiva processer. Det märker jag om inte annat imorgon!

Fridens liljor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar