torsdag 20 augusti 2015

Arbeta utan boll - Ett enkelt men svårt sätt att öka sin offensiva produktivitet

De senaste tre veckorna har jag specialstuderat Steve Nash. Jag har alltid älskat kanadicken men eftersom jag sett så mycket material med honom under våren och somaren ökade min fascination ytterligare och jag var tvungen att gå in i detaljerna för att se hur en spelare med begränsad fysisk talang i jämöfrelse med de som han möttte dagligen, ändå kunde vara så vansinnigt bra och effektiv.

Egentligen kan all min beundran kokas ned utifrån en aspekt av hans spel, nämligen förmågan att alltid hitta ett sätt. Exempelvis är Steve Nash briljant på att göra sig fri utan boll och det var int ehelt lätt att komma fram till hans tekniker genom en dataskärm men jag tror mig ha hittat en oerhört viktig faktor i Nashs förmåga att göra sig fri. Dessa skall testas kommande veckor!

Auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar