tisdag 12 maj 2015

Kvällens goda

Då var dagens träning gjord och jag är nöjd med vad vi presterade, sista passet innan en långhelg i Göteborg. Vi spelade igenom våra spel och testade ett Bollscreenfortsättningsanfall som är ganska lätt och som öppnar upp spelet efter ett par bollsving. Bristen är att de tbli mer och mer ologiskt efter 6+ passningar men det ska nog inte behöva gå så långt för spelet genererar öppningar ganska snabbt. Spelet är en påbyggnad av Villanovas set som de kallade "ace" men eftersom jag vill ha ett inte alltför onaturligt rörelsemönster efteråt lade jag in lite nytt!

Nytt anteckningsblock inköpt, lektyrkassen är packat, luftmadrassen (oooh, vad jag inte längtar efter den) är redo och jag ser fram emot helgen! Jag hörde att vi fick bo på en skola i Skåne men jag hoppas att det är bra förbindelser till staden!

Cheerios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar