söndag 22 december 2013

Taylors säsong är över men inte mer än så

Det tog 37 sekunder innan Taylor fick lämna planen i Auburn Hills. Svenskdrabbningen uteblev därför lite oväntat helt och hållet eftersom Jerebko som vanligt satt på bänken. Detta faktum bekymrar mig nästan mer än att Taylor skadade sig. Överdrift förvisso eftersom olyckan är fruktansvärt tråkig men den kommer nog på ett förhållandevis bra stadie i Taylors karriär. Han har bevisat sig vara en bra spelare i NBA och har många år kvar i ligan. Taylors spel och framför allt roll påminner mig om Tabo Sefolosha och Jeff kommer tillbaka som en bättre spelare men kanske med en annan roll. Framför allt om Charlotte lyckas att kamma hem något stort namn i årets draft, vilket med tanke på tidigare inlägg känns ganska främmande. Jag tror att MKG är den spelare som sitter meat löst trots att han lär få mer minuter nu när  hans backup skadat sig. Någon på basketsverige verkade tro att Taylor inte skulle komma tillbaka till NBA nästa säsong. Många tyckare ser på highlights och stats men väljer att inte se vare sig matcher eller tidningsreportage och får förstås en kraftigt förvanskad och skev analys av läget. Taylor kommer inte att lämna NBA på många år och det vågar jag kyssa en häst på.
Svensk landslagssommar vågar jag inte att tänka på än. Taylor lär knappast dyka upp där och Jerebko kommer nog inte att kamma in många minuter under Cheeks era. Mer om detta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar