måndag 16 december 2013

1-4? Kobe gör sin grej! Slowball in action!

Kobe Bryant is BACK! Och han tog med sig en loosing streak. Förvånad? Nej, inte jag i alla fall. Jag varnade för det. Lakers började profilera sig som run 'n' gun. Vi kanske förlorade men vi sprang. Mark Jackson varnade sitt lag för att inte försöka springa med Lakers när de möttes för då skulle det bli tufft. Doc Rivers gjorde samma sak men som en skänk från ovan tycks deras problem vara lösta. Kobe är slow ball definierad. Hade man bara fått köra halvplan skulle MVP-priserna inte hagla i Miami. Då hade Kobe kammat hem en MVP titt som tätt. Black Mamba är fortfarande giftig men det är lite på lagets bekostnad. Boll svingas och det ser ut som ett bra bolltempo. Snap, där är Kobe. Jab,Jab. Spin. Jab, två studs, skottfint. Runt omkring står fyra medspelare och tittar. Det är skrämmande hur lite rörelse som kan finnas i ett anfallssystem. Någon surplar intresserat på sin Cola och ser Kobe göra sin grej. Jodie Meeks tänke rpå vad han ska äta när han kommer hem. Nick Young vinkar åt sina Cripsvänner i publiken. Inga poäng, break i röven. Det är samma spelare som gav mig fem ringar. Han är fortfarande bra men på helt fel plats. Det är kanske dags att dra sig tillbaka alternativt börja springa. Eller om D'Antoni visar lite bollar och säger: "Du har två sekunder på dig att komma in i tresekundersområdet eller skjuta ett skott! Välj själv, men gör du så där igen kommer jag att slita av andra hälsenan på dig också!"
Är jag en neutral åskådare? Nej, jag gråter lila och guld och är väldigt bestämd när det gäller vad jag tycker om. Jag gillar identitet och om vi spelar stort och långsamt eller litet och snabbt spelar ingen roll men välj något. Även om ett forcerat skott är ett bra avslut för Lakers så länge bollen är i Kobes händer, så betyder det inte att det är vårt bästa avslut och framför allt inte om vi haft 3 spelare öppna i fem sekunder.

Men är det här Kobes fel? Förmodligen inte. Lakers har fler problem just nu och man ska kanske ha tålamod och låta Kobe hitta in i det nya spelsättet. Tänk positivt. GUG!
Dags att renovera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar