fredag 6 december 2013

Snön faller och människors IQ-nivå likaså

Jag fick för mig att det som vanligt skulle vara min cykel som tog mig fram genom staden idag. Visserligen var det med viss tvekan eftersom jag såg att vinden var lite smått otrevlig men eftersom jag vet att snöröjarna lever livet när vi andra sover var det lite optimism som infann sig i Östra lugnet. Jag hade fel och min vanliga tjugo, trettio minuters resa tog istället fyrtio, femtio. Jag trodde att snöröjning var standard i detta land. Jag trodde att snöröjning såg till att vägarna var fina och färdiga vid femtiden när folk börjar vakna för dagsverket. Så är inte fallet här och jag fick en helvetesresa till jobbet men ett bra träningspass för både balanssinne och benstyrka.
Sedan är ju bilister ett riktigt pack! Tunnelseende i kvadrat och totalt avsaknad av respekt för andra. Bilister ser bara till sina egna tider att passa och riskerar både sitt eget och andras liv. Det finns dock undantag förstår men de bra bilisterna är själva cyklister i sinnelaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar