söndag 8 december 2013

Ett planerat bloggstopp tar slut och Ravens kvalar för ettanspel med både herrar och damer.

Ni får ursäkta att jag inte uppdaterat er med händelser ur mitt liv den senaste veckan. Stoppet var dock inte på grund av olust utan jag har haft mitt fokus på annat i form av en fruktansvärt viktig match. Efter förra helgens snöpliga förlust var detta en så kallad måstematch. Både vi och Kalmar hade en förlust vardera och vinnaren av denna match skulle gå vidare till ettankval. Vi låg under med elva poäng inför sista perioden men lyckades till slut vinna med tre. Vi visste att den här matchen i slutet skulle komma att handla om en egenskap och det var vilja. De som ville vinna matchen mest i kombination med bäst lagspel skulle vinna matchen och därför känns det extra skönt att säga, vi förtjänade den här. Jag vill inte lyfta fram några spelare den här matchen utan vår styrka är att vi hela tiden har en het hand på golvet. I slutet lyckas vi dessutom tvinga fram en del dumma beslut från Kalmar och vi lyckades nöta ner ett lag där spring är en av deras stora styrkor. Sista fyra minuterna var det tio trötta spelare.

Jag minns en sekvens från matchen där en av deras spelare står på linjen frö straffkast. Jag står på blocket för returtagning och säger: "Kom igen nu Gud, missar han de här är det meningen att vi ska vinna matchen!" Spelaren missade ett och det måste varit ett tecken från Gud att han skulle låta oss spelare avgöra bataljen. Det gjorde vi också. Jag är stolt över mitt lag idag. Vi visar att vi har vinnarskallar och när vi plockar fram den är vi ganska farliga. Det tror jag att vi kommer vara på nästa nivå med. Nu börjar förberedelserna för ettankvalet och jag blir nästan rörd när jag tänker på vilken fantastisk utveckling vi haft. Från trean till ettankval på två säsonger. Våra måltider smakar kanon men nu ska vi hugga in på huvudrätten. Idag är jag stolt. Idag är jag stolt över mitt lag och hela min klubb som ger oss ett fantastiskt stöd från läktaren. Tack kära publik. Det här var hela klubbens vinst.

Även damerna är klara för division ettkval och deras match, ja vad ska man säga om den. Det var så nära en promenadseger man kan komma. Nu kommer även de att få stå upp emot betydligt tyngre motstånd. Det blir spännande. Damerna har haft en lätt resa och jag kommer ihåg deras första träning i somras. Eller det var snarare den första träningen som jag såg. Det såg inte alls bra ut och jag trodde inte att de skulle dominera så totalt som de har gjort den här säsongen då. Jag trodde nog snarare tvärtom men damerna och Mattias har gjort ett fantastiskt jobb och förtjänar varenda marginalpoäng som de samlat på sig. Nu är det helt nya motståndare och vi ska se till att vara redo!

Än en gång, ett stort tack till alla som satt på läktaren idag och alla som förberett detta arrangemang. Det var en minst sagt värdig julavslutning och vi har mojo. Fantastiskt mycket positiv energi!

Let's go Ravens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar