måndag 6 maj 2013

Mitt sommarjobb - Ett kritiskt förhållningssätt. Kan jag busta en basketmyt?

Jag måste bara innan jag drar igång klargöra några viktiga aspekter att ta hänsyn till. Jag kommer alltså inte enbart köra jumpsoles och det program som de bifogat kommer inte följa slaviskt i antal repetitioner om jag märker att jag behöver fler eller mindre för att bli redigt utmattad under de sista förövingarna. Senast jag körde detta program under tre veckor var jag sjutton år och min kropp ser inte likadan ut idag. Som tidigare nämnt mixar jag in SPARQ och överkroppsträning i mina veckorutiner. I slutändan handlar allt om ett fysiologiskt experiment som kommer att avbrytas om min kropp tar skada eller försämras av träningsprogrammet. Dessutom är första fyra veckorna av programmet på en basic nivå som känns anpassat för de utan tidigare vana av plyometri, vilket kanske innebär att jag hoppar över första veckorna beroende på svårighetsgraden.

Om det således är sulorna eller ett ihärdigt träningsprogram som ligger bakom resultaten blir därför omöjligt att besvara. Kanske är produkten hokus-pokus och i sådana fall hoppas jag kunna avslöja detta.

MEN(!!!) jag vill försöka att inte göra den här bloggen till en träningsblogg så därför kommer ni inte kunna följa mitt program slaviskt, utan istället läsa om sådant som förmodligen är betydligt mer intressant för er, dvs basket rent allmänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar