torsdag 23 maj 2013

Jag lämnade ute Tony Parker. Skjut mig, snälla1

Jag rangordnade slutspelets fem bästa point guarder för några veckor sedan. Tony parker hade jag på sjätte plats. I efter hand måste jag erkänna, även om det svider, att han kanske skulle kommit med på något hörn? Mjo, men i brist på faktiskt underlag lämnades han utanför av den enkla anledningen att jag tyvärr inte sett honom spela i slutspelet till skillnad från resterande fem. Tony Parker är en helt fenomenal spelare. Och även om han har ganska stora brister i försvarsspelet så är han i hand i handsken på motsatta planhalvan och är en av de tyngre faktorerna till att Spurs leder matchserien mot Memphis med två mot noll. Sedan går det inte att nog betona det geniala arbetet som Gregg Popovich står för i San Antonio. De lyckades göra 44 poäng från bänken i den första segermatchen mot NBA:s bäst försvarande lag. Hur? Genom att ha breda utrymmen för attacker, utmärkt bollrörelse, bra rullar efter picks och dödliga skyttar utanför trean. Det skapar enorma möjligheter när man kombinerar det med attackspelare från Frankrike med frågvisa ögonbryn. Lägg dessutom till ett av de mest dominerande insideförsvaren (Duncan visar att gammal är äldst) som jag sett under året, så förstår man varför Grizzlies inte hade så mycket att sätta emot. Spurs gjorde dem dåliga och det är en positiv egenskap som bra och väldisciplinerade lag alltid lyckas göra. Spela bättre än motståndarna oavsett nivå av talang exempelvis!

Nu blir det andra matchen och dessutom pacers - heat!


Salut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar