onsdag 8 maj 2013

Araby lever upp till nya höjder - Somalisk mat och en turkisk division 1-Point guard

Ice Cube sjöng Today was a good day i slutet på februari 1993 och återigen passar titeln så makalöst bra in på hur dagen tog vid. Åskvärme i Växjö och Araby kokade på något skönt sätt. Jag kunde inte beskriva hur, men efter att gått in på kontoret i Araby park Arena tog det inte lång tid innan jag insåg vad det var. Utöver alla sköna människor som figurerade runt hallen fick jag dessutom smaka på en somalisk rätt som påminde lite av en pirog. Men den var uppgraderad med något nytt "lättare" bröd och lite sting i form av någon slags chili. Därefter var det bara att gå in i hallen och sätta igång. Vad är glädje? Glädje är när man träffar en snubbe för första gången som genast berättar att jag påminner om "en i White men can't jump" (Förmodligen för att jag inte kan hoppa) och hur mycket han älskar den filmen. Glädjen är inte att jag påminde om Sidney Dean (knappast Billy Hoyle) utan att younggunz har sett denna underbar 90-talsrulle som skriker asfalt, betong och K-minne!!

När spelet så småningom hade blåsts igång gästades vi av en f.d division 1-point guard från Turkiet. Grymt roligt att se och jag tipsade honom förstås om att flytta till Växjö och joina Araby Tigers i höst. han var sugen och skulle kolla visum! Fantastiskt vad Europa har blivit komprimerat och vilka möjligheter som numera finns tillgängliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar