söndag 19 maj 2013

Ginobili är lika dominant 6:th man som Lebron är MVP. Och Sverige vinner VM!

När jag euforiskt knappar ned mina tangenter ser jag på prisceremonin från Globen. Hockeylandslaget är jag stolt över av flera anledningar. Främst för att de alltid är bra, men även för att de alltid har med nya namn som jag inte hört tidigare, vilket är ett gott tecken som visar vilken fantastisk bredd vi har inom Hockeysverige. Samtidigt känns hockeyspelare alltid trogna sitt landslag och uppskattar att klä sig i gult och blått. Ja, ni har rätt. jag är bitter på att en av basketlandslagets främsta spelare tackar nej för att fokusera på vart han ska spela efter sommaren istället. Det är Quislingfasoner, såvida man inte uppger ett väldigt gott skäl.

I USA slåss just nu Tim Duncan mot Zach Randolph och det lär bli en rysare. Varje slutspel imponeras jag omåttligt av Spurs fantastiska väldisciplinerade spel. Jag har sagt det förut och säger det igen: Popovich är orealistiskt duktig. Liksom Manu Ginobili som i mitt tycke är en av NBA:s absolut bästa spelare. Jag har tidigare snackat ned 6:th man award och står fast vid min ståndpunkt, men om priset skall finnas borde Gino få det varje säsong som skador inte stoppar honom totalt. Han är Spurs spelgeni och oavsett vem som är på planen så är det just han som är deras playmaker.
Nu blir det grizzlies och spurs. Let's go...? Jadu, jag kan leva med båda lagen i en final, men min hjärna säger Grizzlies!

Om mina tippningar ska gå hem så kommer Grizzlies ta sig till final. Jag misstänkte det redan innan slutspelet och mina hypoteser står fast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar