fredag 10 maj 2013

Den sämsta Jordansko som jag någonsin satt på min fot.

Jag är sedan många år tillbaka en notorisk Jordanskalle och har fram till detta år frenetiskt samlat in olika retromodeller. Min samling är förstås skral i jämförelse med de mer ihärdiga samlarna, men innehåller ändå ett par dyrgripar som jag med stolthet har i min kollektion. Utöver trean och tolvan har jag även ett par House of hops-limiterade nior. Tyvärr är dessa endast avsedda att se på, ty de till skillnad från alla andra Jordanskor är ganska hårda. Så hårda att de förstört min vänstra lilltå två gånger. Jag har även ett annat par IX och även dessa skaver något på min arma 47: or! Kanske beror det på hårt slitage, kanske på fel fot i fel sko? Jag vet inte. Oavsett vilket så hade även Penny Hardaway denna sko och om både MJ och Penny bar den så kan det bara leda åt en riktning: Rätt håll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar