måndag 4 november 2013

Vi närmar oss - En resa med ett gäng korpungar

Det är faktiskt ett privilegium att coacha två lag samtidigt. Det är förstås jobbigt på många sätt eftersom det tar en del tid men det är värt varenda minut och varenda krona som jag lägger på att utveckla mig själv och hjälpa mig att hjälpa andra. Det absolut värsta som finns som coach (säger jag efter två år av coachande) är när mina spelare inte är närvarande. Det absolut näst värsta som finns är när de är fysiskt närvarande men inte är redo att träna med 100% fokus. Det absolut bästa som finns är motsatsen och det är precis vart vi är just nu. Mina spelare är närvarande på alla plan. Idag var det sjutton krigare som slet i centrumskolans gymnastiksal. De är en mycket talangfull och hungrig grupp som jag begåvats med och vi verkar ha väldigt kul tillsammans. De gör mig fantastiskt optimistisk inför kommande generationer basketspelare i den här staden. Idag har vi jobbat på att kapa försvarare, koordination, passningar, bål- och benstyrka, fastbreaks och brytt ned vårt anfallsspel. Spelarna börjar hitta naturliga lösningar och de lär sig att läsa spelet. Det har varit en bra dag och jag är full av energi efter dagens tre träningar.


See you folks!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar