onsdag 13 november 2013

Man betar av den ena dokumentären efter den andra matchen och rotar sig själv

Jag älskar min sport. Jag älskar basket mer än allt och än så länge har jag inte haft någon relation så långvarig, pur och intakt som den med basketbollen. Vi firar snart 13 års-jubileum och det innebär att jag spelat mer än halva mitt liv. Varje dag som går tar jag mig igenom basketmaterial och just nu är det ESPN:s sjukt välproducerade 30 for 30 som gäller. Det finns så mycket att konstatera. Basket är en ung sport och vi har inte alls samma historik som de flesta andra idrotter. Vi kan stoltsera med att vi funnits i snart hundra år, att vi redan hunnit bli en av världens största idrotter och att vi har en berättelse mer intressant än alla världens krig och freder tillsammans. Genom att se dessa dokumentärer får jag en ännu bättre förståelse för mig själv. Jag inser att folk har blivit mördade, häcklade, utslängda och utbuade på grund av min idrott men det gör vår historia så mycket mer intressant. Baller 4 lajf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar