onsdag 20 november 2013

"Så himla typiskt svenskt!"

Min tös älskar att följa common-me-and-yous på internet. Vanliga average Joes för att fortsätta överbrukandet av engelska låneord. Det innebär att även jag, passivt förstås, får ta del av Shady Tards, Emma och Annas häftiga talkshow och fan å hans mosters program. Folk älskar att dela med sig av sina egna trivialiteter och folk älskar att ta del av andras. Ställa frågor till den ena sopan efter den andra. Kändisfruar får mig att gå igång på alla cylindrar och är allt som oftast det mest patetiska i hela denna värld. Varför så starka ord tänker ni säkert nu och kanske kan jag hålla med men nej! Det är just vad det är: fjompar som haft turen att gifta sig med någon kändis och nu själva vill suga i sig den största möjliga ljusglimt eftersom de är så fasligt hippa, inne, sköna, lagom svåra och svårt intelligenta. Gör något riktigt istället!
Då har jag fått spy lite galla på något som berör mig men stannar jag här?
Nej, nästa upp är "det är så himla svenskt!". Vem använder det uttrycket? Allt som den egenutnämnde internationaliserade medborgaren finner aningen negativt tycks vara "så himla typiskt svenskt." Lägg av med det där! "Så himla typiskt svenskt!" är egentligen varken något negativt eller positivt utan ett subjektivt uttryck för att sätta sig själv i en lite mer berest sits. Men nu (hör och häpna kamrater) ska jag berätta för er vad som är så himla typiskt svenskt! Falukorv och uttrycket: det är så himla typiskt svenskt! Det är så himla typiskt svenskt. Att äta falukorv och sitta och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar