tisdag 19 november 2013

Turkisk peppar och Hollywood

Min något långsökta rubrik insinuerar något turkiskt och något från Texas. Jag tänker återigen på Omer Asik som tycks vara förbannad, ledsen och lite gråtfärdig över sin roll i Houstons lagbygge. Från att förra året varit en av ligans bästa centrar till att numera få gå ut några minuter, försöka slita ned ett par returer och kanske lassa in ett par powerlayups har bedrövat Asik som sägs ha bett om en ny klubbadress. Houston tycks till varje pris försöka tysta debaclet som kan vara kostsamt för lagets slutspels- och slutligen finaldrömmar. Dålig lagmoral är inte vad som behövs men situationen blir å andra sidan minst sagt paradoxal när de inte heller tycks behöva den herre som tycks ligga bakom just detta, nämligen Omer Asik. Dessa minutrar kan de ge någon annan spelare. Om turken försvinner tror jag att det finns många lag som skriekr efter honom. Högst kommer Lakers att skrika när de bestämmer sig för att föryngra och skära ned lite på spelarlönerna. Iväg skickas Pau och in kommer Asik. Houston får välbehövlig rutin och storlek. Lakers får en liten gnutta nyvunnet hopp. Ytterligare ett lag lär involveras i traden och vilka detta skulel vara kan jag bara spekulera i, men eftersom det är just spekulationer och smutsprat som gjort denna blogg så ökänd kan jag i förbifarten kasta ur mig att Raptors sägs vilja byta Gay... Tre helt löst florerande rykten som vackert packeteras i en liten välsmakande sanning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar