tisdag 26 november 2013

Kobe signar två år till och blir en av våra stora free agents kommande sommar

Jag hade hoppats på två nya spelare till sommaren. Kobes kontrakt låste in honom som en av dessa och nu återstår alltså bara en spelare som kan erbjudas maxkontrakt. Kobe har gett mig väldigt mycket. Fem ringar faktiskt men jag kan störa ihjäl mig på honom och hans stundom skyhöga, stundom bottenlåga basket-IQ. Kobe är sagolik men är också mästare på att bryta allt flyt i spelet som finns genom att jobba åtta gånger från straffkastlinjen. Passar han in i årets Lakers? Svårt att säga men med tanke på att Golden State Warriors fruktar att springa med Lakers är jag tveksam till om mr. Halfcourt orkar springa med sitt eget lag? Det återstår att se. Hur ser lakers framtid ut? Jag hade tänkt mig att Kobe skulle göra en stor pay cut. Det gjorde han inte vilket jag tror sätter lite käppar i hjulen. Jag ville ha nya namn. Kevin Love blir nästan garanterat ett av dom. Förutsatt att Kobe har lust att dela med sig av bollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar