söndag 24 november 2013

Jerebko spelar i så mycket mer än NBA:s sämsta försvar

Jag lyssnade på Sveriges basketpod förut eftersom rubrikvalet var just det samma som jag valde till detta inlägg. Som titeln avslöjar berättar de om Detroits usla försvar men det är inte enbart på denna planhalva som deras spel ser käpprakt åt #@//@ ut, utan även deras anfall är katastrofalt dåligt. Det är inte spelen i sig som jag tror är dåliga, tvärtom tror jag Mo Cheeks är en utmärkt coach men Pistons exekution är horribel. Jag såg lite av dom för ett par veckor sedan. Deras screensättning fungerar inte alls. Dåliga screens och värdelösa tillvägagångssätt resulterade inte i någonting alls. Greg Monroe är mustig och komne långt med sin must men fotarbetet (kommer igen!) sög som en berusad get.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar