tisdag 19 november 2013

År av nät- och mediamissbruk skänker pekfingret eget liv

För något år sedan började jag att prenumerera på Expressens facebooksida. Det var inte för att jag gillar denna tabloid utan tvärtom för att jag avskydde den hämningslöst och dess sätt att fördumma mig och min omgivning genom förströelse från världens alla håll. Det är nu, ett år senare som jag känner att motståndsgardet börjat ge vika. Det var länge sedan jag satte ihop något ironiskt, sarkastiskt illastinkande inlägg om hur mycket jag brydde mig om något som underförstått innebar det motsatta (för er som undrade vad ironi betydde) och nu kan istället mitt finger nästan instinktivt klicka upp nyheten om mannen utanför Chicago som åker alligator till jobbet. Eller om Carolas kaotiska medeltidsvecka. Eller kungabröllopens kostnader. Det återstår därför bara en handling att utföra och det är klicka. På unfollow förstås. Expressen is dead.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar