måndag 20 april 2015

Veckans första utkast

Igår var en härlig dag. Jag grillade, läste och lade upp veckoplaneringen. Jag är en planeringsmänniska men man ska aldrig vara en slav till planeringen. Jag gillar att ha en nedskriven planering men vill vara flexibel i hur jag använder den. Om en övning ser bra ut; gå vidare och ser den skit ut, låt den ta mer tid än vad som var tanken.
Den här veckan har jag skalat av ordentligt och fokuserar uteslutande på att finslipa vår offensiva identitet. Eller snarare hur vi vill att vår offensiva identitet skall vara. Detta är inför stundande final four och jag tänker att om det är något som vi ska göra skitbra, så är det just detta.
Vi vill spela snabbt. Vi vill vara ankor i vattnet. Lugna på ytan men där under är det ett jäkla trampande.

Vi spelar som bäst när vi spelar i trans. Vi bara kör och jag behöver inte säga ett ord. Spelarna styr matchen och de har koll på läget. Vår ålder gör att vi inte alltid hittar till vår identitet men det tror jag att vi kan jobba fram genom att träna på ett visst sätt och detta sätt vill jag träna på hela veckan, hela säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar