söndag 5 april 2015

NCAA - Where amazing happens... fo' real!

Jag tänker inte smyga med det jag älskar Kentucky och jag tänker inte heller ljuga om det eftersom jag sagt det tidigare, Calipari har bytt spel på grund av sin storlek. Jag skrev tidigare om det att deras anfallspel inte var roligt att se på men att deras försvar var sagolikt och undrade om det skulle räcka hela vägen. Det gjorde det inte och jag är faktiskt lite glad för basketens skull. Bra basket är alltid underhållande, oavsett vilket lag de spelar i. Mitt hjärta för Underdogs är enormt och med så mycket femstjärnsrekryter vore det roligt om något lag kunde rubba giganterna från Lexington.
Bo Ryans mannar var rätt mannar. Frank Kaminsky, årets spelare i NCAA enligt mig, ledde sina grävlingar och spöade bestarna från Kentucky. Den perfekta säsongen slutade 38-1... den där ettan skulle nog Calipari gärna fått tidigare i år. Den kom helt fel. När det betydde som mest. Wisconsin var bra förra året och i år tror jag att de går hela vägen. De har fantastiska spelare med mycket bredd och hunger. Matchen vann de på briljant coachning, talang och ytterst välspelade 40 minuter.

Nästa år får vi se vad som händer men det här var ett tufft slut för ett lag som fullkomligt kryllade av talang men också vilja och bra inställning. Problemet var förmodligen rutin och timing i just viljan. Sedan kommer jag inte ifrån att jag tyckte UK:s anfallsystem inte var underhållande alls. Det var stort och man spelade nog inte på fel sätt men jag är ju som ni vet svag för lite mer öppningar utifrån. Ingen i Kentucky ska skämmas, utan istället borde hela Wisconsin vara stolta! Man spelade bättre och förtjänade vinsten. Det kan ingen säga något annat om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar