fredag 18 april 2014

NBA-slutspelet hägrar och prognosen är optimistisk

Vilket år! Varken celtics, Lakers eller Knicks spelar slutspel för första gången i NBA:s historia och det kan man ju tolka på olika sätt. Jag tolkar det som att två av lagen är i ombyggnadsfasen, ett påväg in i det samma (knicks). Det behöver vi nog inte lägga för stor vikt vid utan näst år tror jag att minst ett av lagen är tillbaka i slutspelet igen, om inte så är alla tre tillbaka inom två år!

Jag håller tummarna för fyra lag som jag hoppas kan utröna stor framgång. Spurs förstås som alltid! Trailin' blazers vore fantastiskt roligt om de kunde avancera långt i slutspelet. De har ett välspelande gäng som jag njuter av att se på.
I east vore det roligt om Pacers kunde rubba Heat. Varför just Pacers? Jo, för att de på pappret har bäst möjligheter att på allvar hota Heats dynamiska trupp. Men absolut mest hoppas jag på Raptors. Torontos stolthet är tillbaka i slutspelet och de spelar en riktigt skön basket där de varierar posttouches med attacker och skott från trepoängsland. Mycket horns och roligt blir det att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar