fredag 11 april 2014

Kentucky - Uconn och lite islam.

Howdy folks!

Förlåt för det lilla uppehållet men jag har tyvärr haft fullt upp med skolarbete i form av en anammande B-uppsats i historia, där en frågeställning saknades. Det var en otacksam sits att hitta på en frågeställning när förutsättningarna var lite otydliga. Tanken att man skulle hitta material i arkiv var god, men att formulera en frågeställning och därefter ge sig ut och botanisera i arkiv kändes lite som att köpa julklappar utan att veta vad man ska söka efter. Därför svängde jag tvärtom och kommer istället arbeta med hur islam har framställts och använts inom hip-hopkulturen. Jag tycker att det är en fantastisk intressant fråga eftersom den säger så mycket om kulturen som står med ena foten i kristendom och andra i islam.

Nog om detta, idag såg jag dessutom på Kentucky - Uconn. Det var en ganska bra match men kanske ändå den tråkigaste matchen under sista två delfinalerna av slutspelet. Jag hade Uconn som favoriter på grund av att deras enorma bollpress skulle försvåra för Kentuckys stora, starka men något långsammare guarder att komma förbi första försvarslinjen. Detta skulle förmodligen även göra att Randle inte skulle bli så involverad som UK skulle behöva för att kunna vinna matchen. Det var kanske den bästa analysen jag dragit under hela slutspelet eftersom jag äntligen lyckades pricka ett rätt i vilka som skulle vinna matchen. Däremot är det fantastiskt av Kentucky att ta sig till final med fem freshmen. Det var också fantastiskt av dem att lyckas sakta ned Napier i anfall. Napier dominerade matchen ändå men han fick göra det utanför färgen och framför allt från trean. Napier var helt enkelt för bra att stoppa. Boatright gör också en kanonmatch och sätter några riktiga daggers när UConn som mest behövde det. Nu är säsongens roligaste serie över och man får snart istället gotta sig i NBA-slutspelet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar