fredag 2 maj 2014

Lakers letar ny coach - Mina toppkandidater

D'Antoni fick nytt kontrakt men bestämde sig att kliva åt sidan. Även om jag fortfarande står fast vid att truppen som de hade i år inte var ett bra utgångsläge, tycker jag att förra säsongen var en stor besvikelse. Nu har vi däremot ett roligt utgångsläge. Cap Space, en topp-tio draft samt en coachtjänst ledig.

Det jag är säker på är att det finns två möjliga utvägar: Antingen rekryterar man stort eller så går man inte utanför familjen. Lakers har en enorm kärlek för Lakers. Att Brian Shaw, Kurt Rambis eller Derek Fisher finns i mixen är ingen chock. Derek Fisher lär dock bli assisterande till att börja med. Lakers är inte Nets. Lakers kommer inte ge en rookiecoach ett sådant förtroende. Däremot lär de med glädje involvera honom i organisationen.

Jag blev glad när jag såg att Tom Thibodeau befinner sig i mixen för jobbet. Det har har gjort med Chicago är helt sagolikt och han har suttit under en av de bästa i gemet: Doc Rivers. Denna man tar mig till nästa kandidat. Doc Rivers. Kan vi få honom från Clippers? Förmodligen nte, men om Sterling är kvar i organisationen kommer det att förändra branschen en hel del.

I collegevärlden finns det en hel del spännande namn att erövra. Coach K har blivit frågat tidigare men jag är tveksam på att han lämnar isn tjänst. Tom Izzo och Jim Boeheim har också inkluderats, men även dessa tror jag har svårt att lämna sina tjänster.
John Calipari är jag tveksam till om han är rätt man för Lakers. Hans spelstil och agenda skulle möjligtvis passa ett yngre lag.

Min toppkandidater är yngre coacher. Fred Hoiberg, Shawn Miller eller Kevin Ollie. Det är tre fantastiska coacher, varav två själva har mångårig erfarenhet av NBA. Hoiberg och Ollie är således mina stora favoriter för rollen som head coach i Lakers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar