torsdag 15 maj 2014

Världshistoriens sämsta slutspelsmatch är avgjord.

Jag satte igång OKC mot Clippers med höga förväntningar. Egentligen är inget av de båda lagen något favoritlag, tvärtom har jag länge haft svårt för Russell Westbrooks spel med tanke på hans position, även om jag älskat honom också just för sitt spel men inte med hänsyn till hans position. Clippers har en coachstab som jag gillar skarpt. De har även en PG som jag älskar och en PF som jag högt respekterar numera efter år av gnäll. Sedan finns det en MVP på ena planhalvan som jag högaktar och njuter av att skåda.
Mycket av det här fick jag inte se i kanske den slarvigaste slutspelsmatch jag någonsin sett. Den var fruktansvärd från början till slut, rent ut sagt. Slarvigt, uselt tempo som ett resultat av två springande lag som vägrar låta det andra laget springa. Extremt komprimerat försvar för att förhindra attacker och tokmassor av missade skott när inte KD kunde hitta ringen.
Lägg dessutom till en av de sämsta domarinsatser jag någonsin skådat i NBA-sammanhang. Mycket tjafs gäller sista avblåsningen men domarna hade konsekvent missat avblåsningar från första början. Jag tror dock att Clippers gynnades av "avblåsningen" med stort A. De kommer tack vare den, på ren vilja att ta hem nästa match och kanske även serien.
Underhållningsvärdet var rekordlågt och jag tänker inte se något av lagen förrän de möter spurs i finalen. Då kan i alla fall ett av lagen vara underhållande. Spurs förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar