lördag 17 maj 2014

Ett givande dygn med styrelsen har kommit till ända

Igår satte jag mig på tåget för en endagskurs med Växjö Ravens styrelse. Vi hade en del saker som vi ansåg var viktiga att få i ordning för att säkerställa klubbens framtid. Med säkerställa menar jag förstås hur vi skall gå tillväga för att fortsätta expandera och hur vi kan förbättra och vidareutveckla det organisatoriska för den positiva utvecklingen för Basketväxjö.
I extremt grova drag handlade det om hur vi löser ett antal "problem" och strukturerar samt prioriterar dessa. Det var ytterst värdefullt för allihopa och belåtenheten var på toppnivå.

Mina uppgifter, liksom alla andras, klargjordes på ett bra och effektivt sätt. Dessutom satte det igång en rad egna tankar. Vilka mål vi har som klubb och vad vi vill ha uträttat med vår verksamhet. Ibland kan jag känna att målet och ambitionen hamnar lite i skymundan av faror, mer akuta i sekunden. Nu känner jag att batterierna inte bara laddades utan byttes ut mot bättre mer effektiva, vilket jag tror vi alla kände.
Kommande säsong kommer bli riktigt spännande och jag har stora förhoppningar gällande organisatoriska förbättringar, en ovärderlig grund för att nå våra idrottsliga mål.

Det finns ett sånt förbannat gott engagemang i klubben, vi fyllde de "hörn" som var viktiga, det fanns entreprenörer, samspelare, genomförare och de "hörn" som behövde fyllas för en fungerande organisation hade vi, vilket ger oss ett optimistiskt utgångsläge. Förändring för förbättring!!!!

Let's bring it on!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar