söndag 25 maj 2014

Växjös ultimata basketkvarter

Det är spännande att se vilka olika vägar basketen väljer att gå. Den är totalt oförutsägbar men den slår alltid till på något sätt. Det är helt makalöst. Självklart är jag ganska stolt över att ha varit en av de som drog igång basketen här i staden. Mitt kvarter, Östra Lugnet är i begynnelsen av att bli vad som tidigare kallats "basketfrälst". Jag bor perfekt. Inte mitt i smeten men med översikt över ett antal gator samt skolan. På en av gatorna hör jag mer ofta än sällan bollar som studsasoch det som började med en utövare har växt till tre och varje dag är nytt folk där och spelar. Det känns förbannat gött! Går du några gator bort har du ytterligare ballers som brukar spela. Med andra ord vågar jag nog påstå att jag bor i Växjös basketkvarter nummer 1!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar