fredag 16 maj 2014

Sprida tid i väntan på ett försenat tåg

Strödaddelskeivning av klass 1 på gång. Jag har ingen direkt tanke just nu utan fördriver tid på en, sedan 10 sekunder när sista tåget drog förbi, övergiven perrong. Har precis haft ett pass fys med basketgymnasiet här i staden och det gick utmärkt, uteslutande tack vare en utmärkt grupp atleter som är mycket noggranna och hungriga inför förbättring. Jag har kört ett tre-veckorsprogram med syfte att bygga explosivitet i deras kroppar och har själv deltagit som en del av min egen off-season. Det är ett utmärkt sätt att utvärdera sina övningar med-testa dom själv! En egenutvecklad lungevariant känns som en framtida vinnare. Jag gillar att kombinera och få varenda fysövning så basketspecifik som möjligt. Jag har sett så mycket apkass fysträning i mina dagar. Vissa har inte gett något alls, andra har gett en del eller i värsta fall helt fel och basketospecifik träning! Jg försöker involvera så mycket muskler och uthållighet som möjligt. Medicinbollar, returposition, pass, squats, allt är välkommet, bara det helst går att koppla till basketen. Gör det skillnad? Jag vill tro det i alla fall! Min passningsprecission har förbättrats, liksom min explosivitet och upphopp. Bålsstyrkan och flexibiliteten i ljumskar o.dyl har också fått sig en uppgradering. Jag hoppas och tror att BG-eleverna känner det samma! Vi avslutar med en bild på ett av mina favoritpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar